معرفي بهترين ها در هر منطقه

مرجعي براي انتشار مقالات معتبر و بازنشر بهترين ها در هر حوزه

عینک شنای مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

۳ بازديد

حتماً برای شما هم پیش‌آمده که با اولین شیرجه‌ای که در استخر زده اید عینک شنایتان از بخار و قطرات آب پر شده و تقریباً بیشتر مانع دید شما شده تا که وضوح را بیشتر کند! اینکه عینک شنای مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد موضوعی است که در این مقاله بیان می‌کنیم.

به طور خلاصه، خرید عینک‌های شنا از نظر کاربرد به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند؛ پس اول هدف از شنا و دوم مکان شنا را باید در نظر بگیرید.

تقسیم‌بندی عینک شنا بر اساس کاربرد:

انواع عینک شنا

· عینک شنای تفریحی یا نوع 1

عینک شنای تفریحی قابلیت تنظیم پل بینی ندارد، سطح لنز صاف است و برای استفاده در مدت کوتاه طراحی شده‌اند. عینک شنای تفریحی رنج قیمتی متفاوتی از خیلی ارزان تا بسیار گران را شامل می‌شوند و از تنوع زیای در طرح و رنگ لنز برخوردار هستند.

· عینک شنای مسابقه‌ای یا نوع 2

عینک نوع ۲ یا مسابقه‌ای همیشه قابلیت تنظیم بند و پل بینی دارد، لنز آن گرد وفول فریم است، اطراف لنز شفاف است و برای آب‌های خشن و مسافت‌های طولانی طراحی شده است؛ ضمن آنکه، این عینک‌ها طیف‌های رنگی زیادی از تیره و روشن، شفاف و کدر، رنگی یا آینه‌ای را شامل می‌شوند.

همچنین رنج قسمتی آنها از متوسط تا بسیار گران در بازار موجودند اما از آنجا که اغلب مشتریان شناگران حرفه‌ای هستند که بهترین بودن کیفیت سیلیکون و لنز برایشان مهم‌تر از کاغذ سبز است، احتمالاً قیمت بالا خیلی تعجب‌برانگیز نیست.

· عینک شنای سوئدی

عینک سوئدی تفاوت‌های فاحش و قابل‌تشخیص دارد، بدون واشر و سیلیکون است، قاب یکدست پلاستیکی دارد و تنها در یک سایز عرضه می‌شود جوری که برای استفاده باید شخصی‌سازی شود.

درست است که عادت‌کردن به آنها روی چشم کمی زمان و تلاش نیاز دارد؛ اما به‌محض اینکه با آن احساس راحتی کردید، از دید شفافی که دارید نهایت لذت را خواهید برد چرا که این نوع عینک برای مسابقات شنای ماراتن و آب‌های آزاد خشن طراحی شده و مهم‌ترین ویژگی آن ضد بخار بودن آن است.

پس از آنکه با انواع عینک شنا آشنا شدید، وقت خرید می‌رسد؛ برای خرید معیارهایی مشخص کردیم که به شما کمک می‌کند؛ مانند یک شناگر حرفه‌ای کالای مناسب خود را شناسایی و خرید کنید.

  1. سطح شنا
  2. اندازه
  3. رنگ لنز

لول یا سطح شنا

شناگر مبتدی: عینک شنای افراد مبتدی باید قابلیت تنظیم بند و پل بینی داشته باشد؛ درصورتی‌که وسعت دید بیشتری می‌خواهید بهتر است از ماسک شنا بجای عینک استفاده کنید.

شناگر متوسط: شناگران اینترمدیت، اغلب وضوح و شفافیت را اولویت انتخاب عینک شنا قرار می‌دهند؛ لنز ضد بخار احتمالاً برای این افراد مهم‌تر از تنظیم پل بینی است.

شناگر حرفه‌ای: عینک‌های مخصوص شناگران پیشرفته باید روی صورت پایدار بماند، میدان دید دقیق و شفاف داشته باشد و قابلیت تنظیم پل بینی و بند را نیز حتماً دارا باشند. عینک سوئدی که در ادامه معرفی خواهیم کرد به دلیل تمام ویژگی‌های ذکر شده، در بین شناگران حرفه‌ای محبوب‌تر است.

اندازه:

انتخاب سایز مناسب زمانی پراهمیت می‌شود که عینک شما نشتی پیدا کند و دید را مختل کند؛ در انتخاب عینک شنا محوریت بند دور چشم، پل بینی و بند واشر است؛ جنس همه اینها باید حالت مکشی داشته باشد پس در هنگام خرید با این تست اندازه مناسب چشم خود را به‌آسانی شناسایی کنید:

عینک را بدون استفاده از بند به مدت یک ثانیه روی چشم خود قرار دهید، اگر افتاد این اندازه مناسب شما نیست و اگر به مدت یک ثانیه ثابت ماند برای خرید مناسب است.

  • سایز s کودک
  • سایز L بزرگسال
  • تک‌سایز

رنگ لنز:

رنگ لنز، بسته به محلی که در آن شنا می‌کنید بستگی دارد؛ داخل استخر سرپوشیده کم‌نور هستید یا در فضای آزاد در روز شنا می‌کنید؟

فارغ از بحث زیبایی، عملکرد لنز عینک در کیفیت شنا بسیار تأثیرگذار است؛ لنزهای آبی، خاکستری یا مشکی تابش نور خورشید را تعدیل می‌کنند و رنگ‌های شفاف‌تر برای مکان‌های کم‌نور مناسب‌اند. در کل هدف بهبود دید شما زیر آب است.

عینک‌های رنگی و آینه‌ای به سایه زدن چشمان شما در هنگام شنا در نور شدید کمک می‌کنند، اما هنگامی که در استخرهای سرپوشیده شنا می‌کنید، رنگ آن چندان مهم نیست. در ادامه انواع رایج لنز را بهتر بشناسید:

عینک شنا مناسب

لنز رنگ‌پریده یا کم‌رنگ

این نوع لنز برای استفاده در مناطقی با روشنایی کم مناسب هستند؛ چه در ساحل با هوای ابری باشید و چه در استخر با نور ملایم رمانتیک!

  1. Translation
  2. is t

۲. لنز آینه‌ای

اگر در فضای باز یا در استخری با نور روشن یا در شرایط آفتابی شنا می‌کنید لنز آینده‌ای به نظر ایدئال است؛ زیرا تابش تند و انعکاس خورشید را کاهش می‌دهد.

 چه چیزی بهتر از داشتن یک عینک‌آفتابی در آب بدون ترس از گم‌شدن و همچنین امکان دیدن زیر آب؟ علاوه بر این، لنزهای آینه‌ای اغلب برای مسابقات استفاده می‌شوند؛ زیرا از دیدن چشمان توسط حریف جلوگیری می‌کنند.

۳. لنز دودی یا فوتو کروماتیک

اگر در مناطقی با روشنایی نسبی شنا می‌کنید، لنزفوتوکروماتیک می‌توانند انتخاب خوبی باشند. این لنزها به نور واکنش نشان می‌دهند و به طور خودکار با تغییر شرایط نور تنظیم می‌شوند. آنها در نور روشن تیره می‌شوند و برعکس.

عینک‌های فوتو کروماتیک برای شنا در فضای باز و حتی در آب‌های آزاد زمانی که خورشید غیرقابل‌پیش‌بینی است، ایدئال هستند. این لنز خستگی چشم را کاهش می‌دهد به‌طوری‌که مشتریان پروپاقرص آنها شناگران دریاهای آزاد و ورزشکاران سه‌گانه (شنا، دوچرخه‌سواری و دومیدانی) هستند.

در آخر...

عینک شنای مناسب به عواملی مثل درجه تسلط شنا، اندازه و رنگ لنز بستگی دارد و در خرید عینک شنا تنها کاری که باید انجام دهید شناسایی این عوامل است. طبیعتاً اگر مصرف بیش از تفریح دارید، به انواع آن که در ابتدای مقاله اشاره کردیم دقت کنید؛ اگر برای مسابقات آماده می‌شوید در هنگام خرید به ضد بخار بودن و شفافیت لنز بیشترین توجه را نشان بدهید و الی‌آخر. خرید عینک شنا را سرسری نگیرید! موفق باشید.

منبع

منبع 2

منبع 3

منبع 4

تاثیر حافظ بر ادبیات جهان

۴ بازديد

آیا می‌دانستید که آوازه غزلیات حافظ نه تنها در ایران، بلکه در کل جهان پیچیده است؟ فرهنگ غنی و ادبیات فارسی ایران، مملوء از شعرها و متن‌های اصیل ادبی از شاعران بزرگ و بلندآوازه بسیاری است. این شاعران، با داشتن آثار فاخر و زیبای ادبی، مریدان زیادی را حتی در این روزها دارند.

آثار حافظ شیرازی
یکی از این شاعران بزرگ و مشهور شعر و ادبیات فارسی، خواجه شمس الدین محمد بن بهاءالدین محمد حافظ شیرازی است.

مهم‌ترین و زیباترین اثر لسان‌الغیب، دیوان حافظ است. این دیوان شامل غزلیات، قطعه، قصیده، مثنوی و رباعی می‌شود. امروزه از غزلیات حافظ، در ترانه‌های موسیقی سنتی ایرانی، دیوارنگاره‌ها و متون بسیار زیبا و نقوش معماری استفاده می‌شود. بیشترین شعرهای این دیوان را غزلیات حافظ شامل می‌شوند که اکثرا قالبی عاشقانه و عارفانه دارند.

انقلابی که حافظ در سرودن غزلیاتش و سبک غزل‌گویی ایجاد کرد نیز تحت تاثیر قرآن است. او همچنین توانست فرهنگ باستانی و اسلامی را با دین، کلام و فلسفه و عرفان پیوند دهد. حافظ، خود و جهان‌بینی رندانه‌اش را مدیون شعرایی چون فردوسی، خیام، سنایی، عراقی، عطار و مولوی می‌داند.

سبک بنیان‌گذاری شده توسط حافظ، هم بر شاعران دوران خودش و هم شاعران پس از او اثر گذاشت. تا جایی که شعرهای او در زمان زندگی‌اش به سرزمین‌های دیگری مثل قاره هند نیز رسید. آن‌ها با اثرپذیری از حافظ، مضامین عاشقانه و عارفانه را با هم پیوند دادند و مثل حافظ از صنایع ادبی استفاده کردند.

نگاه کشورهای دیگر، به شعر حافظ چگونه است؟

شاید با خود فکر کنید که تاثیر حافظ بر روی شاعران دیگر فقط در زمان خودش و چندی پس از او بوده است. اما این‌طور نیست. چند سالی است که روز 20 مهر ماه را در تقویم رسمی ایران، روز بزرگداشت حافظ نامیده‌اند. در این روز، همه پژوهشگران از سرتاسر جهان به شهر شیراز آمده و در مراسم بزرگداشت این شاعر نامی، شرکت می‌کنند. تاثیر حافظ بر ادبیات جهان، به قدری بالا بود که کنگره جهانی سعدی و حافظ به مناسبت هفتصدمین سال درگذشت سعدی و ششصدمین سال درگذشت حافظ، در سال 1350 برگزار شد.

حافظ لسان الغیب
در سال 1367 نیز مجمع عمومی بیست و چهارمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو، این سال را سال بزرگداشت حافظ نامید. در زیر تاثیر حافظ بر ادبیات جهان و نگاه افراد مشهور به این شاعر بزرگ برای شما توضیح داده می‌شود:

1.     تاثیر حافظ در آلمان

آدام اولئاریوس، مترجم اولین هیئت آلمانی بود که به ایران آمد. او اطلاعاتی از ایران به هموطنانش داد و باعث آشنایی شارل رویچکی با حافظ و ترجمه چند غزل از او به زبان آلمانی و لاتین شد.

اولین ترجمه کامل دیوان حافظ، در سال 1812 انجام شد که باعث اثرپذیری گوته (Goethe) از این ترجمه و سرودن دیوان شرقی او بر اساس اشعار حافظ شد.

2.     اثرات حافظ بر ادبیات انگلیس

ای حافظ شیرازی
توماس هاید، برای اولین بار در قرن 18 اولین غزل حافظ را به لاتین ترجمه کرد و پس از او ویلیام جونر، ریچاردرسون، گرترود بل، نیکلسون نیز به ترجمه دیوان حافظ پرداختند.

3.     اثر آزاداندیشی حافظ بر ادبیات آمریکا

امرسون برای اولین بار اشعار حافظ را برای آمریکایی‌ها ترجمه کرد و از شعرهای او تاثیرات زیادی گرفت. روشنگری و آزاداندیشی حافظ، بر هسته شعر امرسون تاثیر گذاشت و باعث دلباختگی او به حافظ شد.

عشق امرسون به حافظ و شعرهایش، بر شاعران دیگر آمریکایی هم تاثیر گذاشت و آن‌ها کم‌کم پی به کمبودها و خودباوری‌های بی‌محتوای فرهنگ‌زدگان غربی بردند.

آندره ژید نیز حافظ را نمونه کامل هنرمندی برای سرمشق گرفتن می‌دانست. او دوست داشت مائده‌های زمینی‌اش همانند دیوان حافظ به وارستگی برسد.

4.     اثرات حافظ بر ادبیات روسیه

شعر حافظ به قدری در میان روس‌ها پرطرفدار است که برخی از آن‌ها در شعرهایشان از او نام برده‌اند. برخی دیگر هم شعرهایی در وصف او و اندیشه‌های عرفانی، فلسفی و اخلاقی او سروده‌اند. آن‌ها انجمن مریدان حافظ را در سن پیترزبورگ به نام خیمه حافظ تاسیس کرده‌اند. هدف آن‌ها، شناخت حافظ و ترویج اندیشه‌های عرفانی اوست.

با وجودی که آوازه شاعر بزرگی چون حافظ، سال‌هاست که فراتر از مرزها رفته، امروزه بسیاری از ایرانیان و هموطنانمان از جایگاه ویژه و تاثیر شعر حافظ بر زندگیشان بی‌خبرند.

اگر شما هم می‌خواهید با اشعار حافظ و غزلیات او بیشتر آشنا شوید؛ به منابع معتبر برای خرید دیوان مراجعه کنید. پیشنهاد می کنیم قبل از این کار در خصوص بهترین تصحیح دیوان حافظ مطالعه کنید. برای این کار می توانید به افکارنیوز مراجعه کنید.

استفاده از تخته سه لا در ساخت و ساز

۵ بازديد

تخته سه لا به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و استحکام بالا به یکی از محبوب ترین مصالح ساختمانی تبدیل شده است و علی رغم قوی و همه کاره بودن، برای مشاغل کوچک مقرون به صرفه است. علاوه بر ساختمان سازی، این محصول در مکان های مختلفی همچون کابینت آشپزخانه، کفپوش، دیوار، مبلمان و صنعت ساخت و ساز کاربرد دارد.

استفاده از تخته سه لا در ساختمان

همانطور که اشاره کردیم، تخته سه لا یکی از پر کاربرد ترین محصولات چوبی برای ساخت سازه های ساختمانی است که می تواند  در سخت ترین شرایط آب و هوایی، مقاومت بالایی داشته باشد. کنده های مورد استفاده برای ساخت تخته سه لا به عنوان مصالح ساختمانی با بخار دادن یا قرار دادن در آب داغ تهیه شده و سپس آنها را وارد دستگاه تراش می کند تا محصول نهایی تولید شود.

استفاده از تخته سه لا به عنوان مصالح ساختمانی

تخته سه لا در صنعت ساخت و ساز کاربرد زیادی دارد که برخی از رایج ترین کاربردهای آن عبارتند از:

  • ایجاد قالب برای بتن
  • برای ساخت درب و کرکره
  • برای ساخت پارتیشن یا دیوارهای خارجی
  • به عنوان بخشی از سیستم کف سازی

درجه های تخته سه لایه ساختمانی

چندین درجه تخته سه لا در بازار وجود دارد که رایج ترین و محبوب ترین آنها گرید A نام دارد. این نوع پلای وود می تواند به راحتی در برابر هر ضربه ای مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد. درجه تخته سه لا با توجه به عواملی مانند میزان استحکام، تغییر رنگ، عیوب سطحی و مقاومت در برابر رطوبت تعیین می شود که هر رتبه بندی نوع کاربرد تخته سه لا را مشخص می کند.

انواع تخته سه لا برای ساخت و ساز

تخه سه لایی

1.      تخته سه لا دریایی

تخته سه لا دریایی به طور طبیعی در برابر آب مقاومت بالایی دارد و می تواند محافظت اما به این معنا نیست که بتواند صد در درصد چوب را مستعد آسیب کند. زمانی این تخته در برابر آب مقاومت بالایی پیدا می کند که از چوب سخت با کیفیت بالا و چسب ضد آب ساخته شود. این ویژگی ها باعث می شود، تخته چندلایه دریایی به گزینه ای ایده آل برای ساختمان هایی که مدام در معرض رطوبت هستند، تبدیل شود.

2.      تخته چندلا کرکره ای

 این نوع تخته به دلیل تراکم بالا عمدتاً در کاربردهای ساختمانی مانند قالب های سیمانی مورد استفاده قرار می گیرد. تخته چندلا کرکره ای به قدری متراکم است که حداقل از 9 لایه روکش ساخته شده است و با استفاده از دستگاه های مخصوص در دمای بسیار بالا به هم متصل شده اند. علاوه بر مصارف ساختمانی، از تخته چندلای کرکره ای برای کارهای سنگین مانند ریختن بتن که باید بار زیادی را تحمل کند، به کار برده می شود.

3.      تخته چندلای بیرونی

همانطور که از نام آن پیداست، تخته چندلای بیرونی در خارج از خانه و در مواردی که نیاز به دوام بالایی دارند، کاربرد دارد. این نوع تخته، با استفاده از چسب مقاوم در برابر آب به یکدیگر متصل شده و برای دیوارها، پوشش های سقف و حتی کفپوش های فضای باز کاربرد دارد.

4.      تخته چندلای سازه ای

در سازه های دائمی همچون کفپوش، تیرها، قالب و پانل های مهاربندی که به استحکام بالایی نیاز دارند، از تخته چندلای سازه ای که از چوب نرم یا سخت تهیه شده اند، استفاده می گردد.

5.      تخته سه لا ساختاری

رایج ترین پلای وودی که می توان در ساخت و ساز استفاده کرد، تخته سه لا ساختاری می باشد. این نوع تخته سه لا از رزین های بادوام تهیه شده است که در مدت طولانی دوام بالایی دارند؛ به همین دلیل برای اکثر مصارف ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب ضد آب در ساخت تخته سه لا

چسب ضد آب
اولین چسب ضد آب در سال 1934 زمانی که از تخته سه لا در ساخت کشتی استفاده می شد اختراع که این امر موجب جلوگیری از غرق شدن کشتی ها در دریا شد. از این رو، تولید کنندگان شروع به جستجوی راه حل های نوآورانه برای چسب های مبتنی بر آب کردند تا در شرایط مرطوب لایه های پلای وود از هم باز نشوند. چسب ضد آب برای افزایش مقاومت تخته سه لا در برابر رطوبت و دمای جوش استفاده می شود.

 برای این منظور می توان از انواع چسب ها از جمله ملامین، چسب فنولیک و اوره فرمالدئید استفاده کرد. اما نکته قابل توجه در این است که استفاده از این چسب ها برای انسان مضر بوده و باید هنگام کار در فضای باز با تهویه مناسب به کار برده شود.

تخته سه لا از چه چیزی ساخته شده است؟

تخته سه لا از چوب نرم و چوب سخت و در برخی موارد ترکیبی از هر دو ساخته می شود. اما نکته قابل توجه در این است که معمولاً برای افزایش دوام و استحکام بالا از مواد اضافی همچون کاغذ، پارچه، پلاستیک و حتی فلز آغشته به رزین به روکش های جلو و پشت تخته سه لا اضافه می گردد که این کار باعث شده، مقاومت تخته سه لا بیشتر شود.

دلایل استفاده از تخته سه لایه

  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی
  • عایق صوتی و حرارتی بالا
  • مقاومت بالا در برابر آتش
  • مقاومت در برابر ضربه زیاد
  • کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش
  • استحکام کششی بالا برای کارهای سنگین
  • تخته سه لا می تواند از چند میلی متر تا چند اینچ متغیر باشد.
  • افزودن یک لایه رنگ و چسب می تواند مقاومت آن را در برابر رطوبت افزایش دهد.

خرید تخته سه لایه

پلای وود
ورقه های تخته سه لا با اطلاعاتی همچون نوع گرید، جنس، کیفیت چوب و سایر فاکتورهای مهم به فروش می رسند. از این رو، هنگام خرید این محصول باید اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید بسته به پروژه و بودجه خود این الوار چوبی را تهیه کنید. اگر می خواهید درباره تخته سه لا بیشتر بدانید یا علاقه مند به خرید آن برای پروژه های ساختمانی خود هستید، اینجا را کلیک کنید.

 

ورق گالوانیزه رنگی برای زیباسازی ساختمان

۷ بازديد
ورق‌های رنگی را با استفاده از ورق‌های فلزی تهیه می‌کنند که در کارخانه به کمک رنگ الکترواستاتیک رنگ آمیزی و لعاب‌کاری می‌شود؛ به طوری که یک لایه کامل روی ورق فلزی را رنگ کارخانه‌ای تشکیل می‌دهد که به راحتی از بین نمی‌رود و سال‌ها دوام دارد. یکی از انواع ورق‌های فلزی از طریق ورق‌های گالوانیزه تهیه می‌شوند. در این مطلب قصد داریم شما را با ورق رنگی گالوانیزه آشنا کنیم.

آشنایی با ورق گالوانیزه رنگی

 ورق رنگی چیست؟

ورق رنگی به محصولی گفته می‌شود که با استفاده از رنگ‌های الکترواستاتیک و در کوره پوشش‌دهی می‌شوند. برای ساخت این نوع ورق‌های فولادی از رنگ‌های متنوع استفاده می‌شود که کاربردشان را وسیع‌تر می‌کند. برای پوشش سقف ساختمان‌ها، ساخت لوازم خانگی، آلاچیق و پارکینگ از این ورق‌ها استفاده می‌شود.
از آنجایی که برای ایجاد رنگ روی سطح ورق فلزی از روش کوره و رنگ‌های مقاوم استفاده می‌کنند، این محصولات در برابر نفوذ رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارند و زنگ زده نمی‌شوند. ورق‌های گالوانیزه هم از جمله محصولاتی هستند که از آن‌ها به عنوان ورق خام برای رنگ‌کاری استفاده می‌شود. از این رو مقاومت ورق گالوانیزه رنگی در مقایسه با سایر انواع این محصول بیشتر است.
این ورق‌ها در ساخت بدنه خودرو و لوازم خانگی کاربرد زیادی دارند. همچنین در صنعت ساختمان‌سازی جزء پرکاربردترین محصولات محسوب می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با ورق رنگی اینجا کلیک کنید.

نحوه تولید ورق‌های گالوانیزه رنگی

برای تولید این ورق‌ها، ابتدا ورق سیاه کلاف را باز کرده و سپس پولیش می‌کنند تا چربی و گرد و غبار سطح آن کامل از بین برود. سپس از غلتک و برس‌کاری استفاده می‌کنند تا سطح فلزی ورقه صاف و یکدست شود و آن را شستشو می‌دهند.
یک لایه مواد شیمیایی چسبنده را هم در مرحله بعد روی ورق‌ها اسپری و آن را پلیمرکاری می‌کنند. در واقع این مرحله به عنوان پایه رنگ است که برای صاف و یکدست شدن سطح رنگ به آن نیاز دارند. بعد از اینکه رنگ پایه ورق کاملا خشک شد، رنگ مخصوص پلیمری را روی ورق استفاده می‌کنند. این رنگ با کمک غلتک روی ورق فلزی کشیده می‌شود.
در نهایت، رنگ الکترواستاتیک را که به صورت پودری است روی ورق می‌پاشند و آن را در کوره می‌برند تا با حرارت به سطح لعابی، روی ورق را پوشش دهد.

مشخصات و مزایای ورق رنگی

مشخصات ورق رنگی
هر یک از محصولات فولادی در ساخت و ساز مشخصات منحصر به فردی دارند که یکی از آن‌ها ورق گالوانیزه رنگی است و اغلب برای قسمت سقف ساختمان کاربرد دارد. مهم‌ترین مشخصات این ورق‌ها داشتن مقاومت بسیار بالا در برابر نفوذ رطوبت است که آن را ضدزنگ می‌کند.
ضخامت پوشش رنگ این ورق‌ها بین 20 تا 25 میکرون است و در قسمت پشتی هم ضخامت رنگ به 7 تا 15 میکرون می‌رسد. به طور کلی مزیت‌ها و مشخصات این ورق‌های رنگی گالوانیزه عبارت است از:
  • نصب آسان و سریع برای ساختمان‌سازی
  • داشتن ظاهر زیبا
  • بدون نیاز به رنگ‌کاری دستی و رها شدن از مشکلات ناشی از آن
  • عدم تغییر رنگ حتی با وجود قرار گرفتن در معرض نور آفتاب
  • داشتن مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب
  • داشتن طول عمر بالا (30 تا 70 سال)
  • یکپارچه بودن ورق
  • استفاده متعدد در صنایع مختلف

کاربردهای ورق رنگی گالوانیزه

ورق رنگی محصولی است که با توجه به مشخصات و مزیت‌های متعدد در چندین صنعت استفاده می‌شود؛ از جمله:
  • برای ساخت لوازم خانگی از جمله اجاق گاز، ماشین لباسشویی، ماکروویو، یخچال و فریزر، آبگرمکن و ...
  • برای ساخت صنایع فلزی از قبیل پارتیشن، بدنه رایانه، تجهیزات اداری و ساخت کابینت
  • برای صنایع حمل و نقل از جمله ساخت اتاقک خودرو، ماشین سنگین و ساخت کانتینر
  • در صنعت ساختمان سازی

ورق رنگی در ساخت و ساز

با توجه به اینکه یکی از کاربردهای ورق رنگی گالوانیزه برای صنعت ساخت و ساز است، باید به قسمت‌های مختلفی که به آن نیاز دارند، بپردازیم. از جمله کاربردهای این محصول باید به استفاده برای ساخت بدنه انبارها و سوله‌ها اشاره کنیم. از آنجا که در این مکان‌ها اغلب محصولات با حساسیت بالا نسبت به رطوبت ذخیره می‌شوند، باید از ورق‌های مقاوم در برابر رطوبت استفاده شود. از سوی دیگر بدنه انبار، کارگاه و سوله به طور مستقیم در معرض بارش‌ها قرار دارد که با وجود ورق رنگی برای سال‌های طولانی ماندگار است.
در قسمت نمای خارجی و داخلی ساختمان هم از این ورق‌ها استفاده می‌شود. در قسمت سقف، ورق گالوانیزه رنگی بیشترین کاربرد را دارد.

ورق رنگی از کجا بخرم؟

ورق گالوانیزه رنگی توسط فروشگاه‌ها و شرکت‌های تولیدکننده این محصول عرضه می‌شود. البته همه محصولات از نظر کیفیت و دوام در یک رده قرار نمی‌گیرند. قیمت محصول هر برند هم با توجه به سطح کیفیت آن متغیر است. «گروه فولادیار کوروش» از جمله شرکت‌های تولیدکننده این نوع ورق رنگی است که می‌توانید به طور مستقیم از آن‌ها خرید کنید. کیفیت محصولات این برند شناخته شده و برای تمامی کاربردهای ذکر شده قابل استفاده است.

هود توکار (مخفی) بهتر است یا روکار؟

۹ بازديد

هود مخفی یا روکار؟
مدتی است که صنعت لوازم آشپزخانه بخصوص هودهای آشپزخانه، با تحولات فراوانی همراه شده و آن هودهای قدیمی و پر صدا، جای خود را به محصولاتی نوین و بهینه‌ داده‌اند. تنوع هودها در دنیای امروز، باعث شده که قدرت انتخاب خریداران بالا رفته و محصولی مطابق با سلیقه و شرایط خود انتخاب کنند. 

اما در میان انواع هودهای آشپزخانه، همواره جدالی جدایی‌ناپذیر میان هود توکار و روکار وجود داشته است‌. حال پس از این‌ همه جدال و فراز و نشیب، هود توکار بهتر است یا روکار؟ ما در این مطلب به مقایسه میان هود توکار و روکار می‌پردازیم و ویژگی‌های آن‌ها را در زمینه‌های طراحی، قیمت و … بررسی می‌کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید و پس از کسب اطلاعات در خصوص هود توکار و روکار، هود متناسب با محیط زندگی خود را انتخاب کنید.

یک هود مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از آشنایی با هود توکار (مخفی) و روکار و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، خالی از لطف نیست که با ویژگی‌های یک هود با کیفیت آشنا شویم:

قدرت جذب

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌‌های هر هود آشپزخانه، میزان توانایی جذب هوا است. به طور کلی، اندازه آشپزخانه، میزان قدرت جذب مورد نیاز هود را تعیین می‌کند؛ اما جدا از این موضوع، بد نیست بدانید هودهای استاندارد مانند هود کن، از قدرت جذب معادل 300 الی 900 متر مکعب برخوردار هستند.

نوع فیلتر

عامل دیگری که کیفیت یک هود را مشخص می‌کند، نوع فیلتر به‌کار رفته در آن است. فیلتر‌هایی که معمولا در هودها استفاده می‌شوند، از دو دسته فیلتر آلومینیومی و فیلتر کربنی تشکیل شده‌اند. نوع آلومینیومی به راحتی قابل پاکسازی بوده، اما نوع کربنی را نمی‌توان تمیز کرد و پس از مدتی باید تعویض شود.

فن موتور 

فن‌ موتور هود آشپزخانه، فعالیت انتقال ذرات معلق، مانند بو و چربی را از طریق دودکش به بیرون از خانه بر عهده دارد. این فن‌ها به دو صورت پلاستیکی و فلزی طراحی شده‌اند. این دو نوع فن، از فعالیت‌های تقریبا یکسانی برخوردار هستند، اما فن پلاستیکی پس از مدتی، چهره اولیه خود را از دست می‌دهد.

کم صدا بودن هود

عامل دیگری که در انتخاب یک هود مناسب حائز اهمیت بوده، میزان صدا آن است. هودهای استاندارد امروزی، به طور کلی صدایی در بازه 40 تا 65 دسی بل تولید می‌کنند‌.

 

هود مخفی با هود روکار چه تفاوتی دارد؟

هود توکار و روکار

تا به اینجا به طور کلی با ویژگی‌های یک هود مناسب آشنا شدیم؛ حال این سوال مطرح می‌شود که هود توکار بهتر است یا روکار؟ برای یافتن جواب این سوال در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا به صورت دقیق‌، با تفاوت هود توکار و روکار در زمینه‌های گوناگون آشنا شوید و هودی مناسب با محیط زندگی‌تان را پیدا و انتخاب کنید.

هود توکار، هودی با ابعادی مناسب

در دنیای امروز، علم دکوراسیون داخلی، برای دلگشا و چشم‌نوازتر کردن بخش‌های خانه، به طراحی‌های مینیمال روی آورده است. این نوع دکوراسیون داخلی در قلب خانه‌های مدرن یعنی آشپزخانه هم به چشم می‌خورد. اگر محیط آشپزخانه شما محدود بوده و قصد دارید با ساده نگه‌ داشتن لوازم، محیط را دل‌بازتر کنید، هود توکار، انتخاب عاقلانه‌ای برای شما به شمار می‌رود.

هود توکار علاوه بر زیبایی، نسبت به هود روکار، از ابعاد کوچک‌تری برخوردار بوده و فضای کمتری اشغال می‌کند. اما اگر آشپزخانه شما، از فضای کافی برخوردار بوده و دکوراسیون شما با سبک مینیمال در تضاد است، منطقی است که از هود روکار استفاده کنید.

قیمت مناسب با هود توکار

همواره یکی از مهم‌ترین معیارها در سنجیدن یک محصول، قیمت و هزینه خرید آن است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هودهای توکار و روکار، علاوه بر خصوصیات ظاهری در مشخصات فنی هم با یکدیگر تفاوت فراوانی دارند؛ این تفاوت ویژگی‌ها باعث شده که این دو محصول تفاوت قیمتی داشته باشند.

اما کدام هود مقرون‌ به صرفه‌تر است؟ در خصوص این سوال باید اشاره کرد که قیمت هودهای توکار و روکار، به عوامل فراوانی مانند کیفیت، برند و … بستگی دارد؛ برای مثال هود بیمکث که به عنوان برندی باکیفیت شناخته می‌شود، در برابر برندی ضعیف و بی‌کیفیت، از قیمت بالاتری برخوردار است. اما به طور کلی، در شرایطی که هود مخفی و روکار از کیفیت یکسانی برخوردار باشند، می‌توان گفت که هود توکار از قیمت پایین‌تری برخوردار است.

نظافت کدام نوع هود راحت‌تر است؟

وجود عمل پخت‌وپز در آشپزخانه، باعث شده که نظافت و پاکیزگی این بخش از خانه، از اهمیت فراوانی برخوردار باشد. همچنین همانطور می‌دانید، نظافت و تمیزکاری آشپزخانه، از دیگر بخش‌های خانه سخت‌تر است‌. از همین رو، استفاده از هودی که از نظافت راحت‌تری برخوردار است، اهمیت فراوانی دارد. 

حال این سوال مطرح می‌شود که هود مخفی از نظافت آسان‌تری برخوردار است یا هود روکار؟ از آنجایی که ظاهر هود روکار مشخص است، باید برای تمیز کردن آن، علاوه بر بخش داخلی هود، جلوه ظاهری آن را هم تمیز کنید. اما از طرف دیگر، هود توکار، ظاهری برای تمیز کردن ندارند و تنها کافیست که هر چند هفته فیلتر آن را چربی‌زدایی کنید. 

با هود مناسب، آشپزخانه خود را زیباتر کنید

در بخش‌های قبلی به صورت جزئی، با اهمیت انتخاب هود مناسب در دکوراسیون داخلی آشنا شدید. در خصوص دکوراسیون و طراحی، برتری یک هود، تنها هنگامی نمایان می‌شود که با دکوراسیون داخلی شما متناسب باشد. اگر محیط زندگی شما از چهره‌ای مدرن و مینیمال برخوردار است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای افزایش هماهنگی و یکپارچگی خانه، از هود توکار استفاده کنید. اما اگر طراحی آشپزخانه شما، به سبک کلاسیک بوده، استفاده از هود توکار منطقی نیست و هود روکار، جلوه بهتری دارد.

با این تفاسیر اگر هود توکار مدنظر شما است، بهتر است مقاله بهترین مارک های هود مخفی را مطالعه کنید تا به بهترین محصول دسترسی داشته باشید.

سخن پایانی

در ابتدای این مطلب، با ویژگی‌های یک هود مناسب آشنا شدیم و اطلاعاتی در خصوص آن کسب کردیم؛ همچنین در ادامه به مقایسه هود روکار و توکار پرداختیم و کاربرد هر کدام از ویژگی‌های آن‌ها را بررسی کردیم. حال پس از بررسی تمامی این نکات، وقت آن رسیده که شما به این سوال پاسخ دهید، هود توکار بهتر است یا روکار؟

بازار کار ظروف چوبی

۸ بازديد

از زمان ورود ظروف چوبی به بازار، این ظروف به محبوبیت بالایی دست یافته و مشتریان زیادی به خود جذب کرده اند. ظرف‌های چوبی محبوبیت زیادی داشته و افراد بسیاری به دنبال خرید ظرف‌های چوبی هستند، بنابراین تولید و فروش این نوع ظرف‌ها می‌تواند شغل پر درآمدی باشد.

مصنوعات چوبی

اگر قصد ورود به بازار کار ظروف چوبی را دارید، باید ابتدا با تجهیزات مورد نیاز برای آن آشنا شوید و میزان تقاضا برای آنها را بدانید. به عنوان مثال یکی از دستگاه هایی که برای تولید ظروف چوبی نیاز است؛ دستگاه cnc است که باید با ویژگی های آن آشنا شوید. در این زمینه می توانید راهنمای خرید دستگاه cnc چوب را مطالعه کنید.

اگر قصد ورود به بازار کار ظروف چوبی را دارید؛ اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم. در ادامه در مورد بازار کار ظروف چوبی و دستگاه‌های مورد نیاز توضیح خواهیم داد.

چرا باید وارد بازار کار ظروف چوبی شویم؟

اگر قصد دارید کسب و کار خود را آغاز کنید، اما نمی‌دانید باید سراغ چه چیزی بروید، تولید ظروف چوبی یک کار تولیدی با سرمایه کم است که به شما پیشنهاد می کنیم. برخلاف سایر ظروف آشپزخانه، ظر‌ف‌های چوبی خطری برای محیط زیست ندارند. بنابراین اگر دغدغه محیط زیست و محافظت از آن را دارید، این کار می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. همچنین این موضوع باعث می‌شود بسیاری از افراد به جای خرید ظروف چینی یا فلزی، ظروف چوبی را انتخاب کنند که شما را به سود زیادی خواهد رساند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی ظرف‌های چوبی که باعث جذب مشتری می‌شود، این است که این ظروف با مواد غذایی واکنش نمی‌دهند، در نتیجه سلامت غذا و طعم آن حفظ می‌شود. دلایل دیگری هم وجود دارد که مردم از ظرف‌های چوبی استفاده کنند. هرچه افراد بیشتری ظرف‌های چوبی را جایگزین سایر ظروف کنند، شما به سود بیشتری دست خواهید بافت. سایر دلایل ورود به بازار کار ظروف چوبی عبارتند از:

  • باکتری‌ها و میکروب‌ها به سطح ظرف‌های چوبی نمی‌چسبند.
  • این نوع ظروف وزن کمی دارند و جا به جایی و استفاده از آن‌ها کار سختی نیست.
  • استحکام ظروف چوبی نسبت به ظروف با جنس‌های متفاوت، بیشتر است؛ به شرطی که به خوبی از آن‌ها مراقبت شود.

تمام این دلایل باعث افزایش فروش شما خواهد شد.

سود تولید ظروف چوبی

تولید ظروف چوبی
یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که قبل از ورود به بازار کار ظرف‌های چوبی باید آن را بررسی کنید، سود خالص تولید چنین ظروفی است. به طور کلی تولید ظروف چینی از جمله شغل‌های پر درآمد محسوب می‌شود. مواد اولیه مورد نیاز برای تولید چنین ظروفی در کشور وجود دارد و نیازی به واردات مواد اولیه ندارید. همچنین تقاضای زیادی برای ظروف چوبی وجود دارد؛ می‌توانید ظروف خود را در انواع گوناگون تولید کرده و به دست مصرف کننده برسانید.

همچنین می‌توانید بخشی از تولیدات خود را به کشورهایی که خواستار چنین محصولاتی هستند، صادر کنید.  پیشنهاد می کنیم برای مشاهده میزان سودآوری جعبه های چوبی به سایت زیر مراجعه کنید:

https://www.futuremarketinsights.com/reports/wooden-boxes-market

استفاده از دستگاه CNC چوب برای تولید ظروف چوبی

یکی از دستگاه‌های مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه تولید ظروف چوبی، دستگاه CNC چوب است. CNC مخفف شده عبارت (computer numerical control) است. این دستگاه با نرم افزارهای کامپیوتری کار می‌کند به طوری که بدون کمک انسان، چوب‌های مورد نظر را برش می‌دهد و به اشکال دلخواه در می‌آورد. دستگاه (CNC) دقت کار را بالا می‌برد، به گونه‌ای که با کمک این دستگاه می‌توان کنده کاری‌های ریز و ظریف را نیز انجام داد. 

با توجه به توضیحات قبلی، ورود به بازار کار ظروف چوبی انتخاب عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد. بهتر است قبل از ورود به آن، تمام جوانب را بررسی کنید و نسنجیده اقدامی نکنید. در آخر باید بگوییم با مطالعه شرایط بازار کار ظرف‌های چینی می‌توانید با کار کم، به سود بالایی دست یابید.  اگر به دنبال کسب و کارهای دیگری با سرمایه کم هستید، می توانید مقاله سایت افکارنیوز در مورد پیشنهاد کار تولید با سرمایه کم را مطالعه کنید.

نقش دی اکسید کربن در رشد گیاهان

۹ بازديد

گاز دی اکسید کربن یا CO2 به مقدار زیادی در سطح زمین وجود دارد که البته مقدار آن نسبت به اکسیژن کمتر است. وجود گاز CO2 برای جو زمین لازم و ضروری است و حتی می‌تواند روی رشد گیاهان نیز تاثیر مثبت بگذارد. علی رغم وجود تاثیرات منفی آب و هوایی این گاز، نباید از تاثیرات مثبت آن غافل شویم. در اینجا قصد داریم به بررسی نقش دی اکسید کربن در رشد گیاهان بپردازیم.

گاز CO2 چیست؟

آشنایی با گاز دی اکسید کرین
شاید اولین سوال این باشد که گاز دی اکسید کربن چیست و چرا اهمیت دارد؟ CO2 از کنار هم قرار گرفتن یک مولکول کربن و دو مولکول اکسیژن بدست می‌آید. گازی غیرقابل اشتعال است، اما اگر در محیط بسته به مقدار زیاد باشد و مجبور به تنفس آن باشید، دچار خفگی می‌شوید. در واقع گاز دی‌اکسید‌کربن می‌تواند باعث مسمومیت و حتی مرگ شود.

این گاز بدون رنگ، بو و طعم است و نقش مهمی در چرخه حیات موجودات زنده دارد. پس نمی‌توان گفت وجود آن مضر است و به طور کلی باید آن را از سطح زمین پاک کرد. یکی از تاثیرات این گاز در رشد گیاهان و استفاده برای گلخانه‌های کشت محصولات کشاورزی است.

آیا گیاهان در شب دی اکسید کربن تولید میکنند؟

در گذشته تصور حاکم این بود که کربن دی‌اکسید تاثیر منفی روی گیاهان و انسان دارد. اما اکنون برخی از محققان به این نتیجه رسیده‌اند که افزایش سطح گاز دی‌اکسید کربن به نفع گیاهان است و حتی گرمایش زمین ناشی از افزایش این گاز، آنقدرها هم که دانشمندان اعلام می‌کنند، بد نیست.

در سال گذشته لامار اسمیت (R-Texas) نماینده مجلس نمایندگان یک مقاله منتشر کرد که در آن گفته بود: "غلظت بالاتر کربن دی‌اکسید در جو زمین به فرآیند فتوسنتز کمک زیادی می‌کند و به نوبه خود در افزایش رشد گیاهان موثر است. زیرا حجم بیشتر آن به افزایش تولید مواد غذایی و بهبود کیفیت آن‌ها می‌انجامد." اما در رابطه با اینکه نظریات این فرد چقدر حقیقت دارد، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

ریچارد نوربی یکی از پژوهشگران شرکتی در بخش علوم محیطی و مؤسسه علوم تغییرات آب و هوایی آزمایشگاه ملی اوک ریج، در این رابطه می‌گوید: «CO2 برای فتوسنتز محصولات کشاورزی ضروری است و اگر در آزمایشگاه برگ را از گیاه جدا کنید و سطح CO2 آن را افزایش دهید، فرآیند فتوسنتز به شکل بهتری اتفاق می‌افتد. این امر به خوبی تثبیت شده است.»

اما این محقق خاطرنشان می‌کند که دانشمندان نتایج فعلی را در محیط آزمایشگاه بدست آورده‌اند و نمی‌توان در مقایسه با دنیای پیچیده بیرون آن را قاطعانه تایید یا رد کرد.

به طور کلی در رشد گیاهان و محصولات کشاورزی و جنگل‌ها، عوامل متعددی تاثیرگذارند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به خاک حاصلخیز، میزان رطوبت و آبیاری، نور آفتاب و دمای محیط اشاره کنیم.

کاربرد دی اکسید کربن در گلخانه‌ها

با توجه به تاکیدات دانشمندان روی اثر لقاح CO2 در اکوسیستم طبیعی، استفاده از این گاز در گلخانه‌ باعث کشت محصولات کشاورزی می‌شود. با توجه به اینکه این گاز میزان بهره‌وری از محصولات را تا 23 درصد افزایش می‌دهد، ‌یک گاز پرکاربرد در گلخانه‌های کشت محصولات کشاورزی به شمار می‌رود.

گفته می‌شود فرانسیس مور یکی از دانشمندان محیط زیست و استاد دانشگاه کالیفرنیا (دیویس) بر تاثیر دی اکسید کربن روی رشد محصولات گلخانه‌ای تاکید زیادی دارد و معتقد است گرم شدن محیط گلخانه در زمانی که دمای محیط پایینتر است، می‌تواند به رشد بهتر گیاهان و فتوسنتز کمک زیادی کند.

برخی گیاهان از جمله گندم، برنج و سویا به دی اکسید کربن بیشتری نیاز دارند؛ به عنوان مثال دو برابر شدن این گاز باعث رشد 11.5 درصد گندم و 8.4 درصد ذرت می‌شود. در محصولات گلخانه‌ای شامل مواد غذایی (گوجه، خیار، فلفل و ...)، استفاده از این گاز در گلخانه‌ها به دلیل کاهش جریان هوا صورت می‌گیرد که در نهایت فتوسنتز گیاهان را کاهش می‌دهد. به همین دلیل گفته می‌شود که دی اکسید کربن برای مبادله هوا کاربرد دارد.

تنفس گیاهان با CO2

تنفس گیاهان با دی اکسید کربن

با توجه به اینکه استفاده از کربن دی اکسید باعث افزایش جریان هوا در محیط گلخانه می‌شود و پروسه فتوسنتز را بهبود می‌دهد، می‌توان نتیجه گرفت که در تنفس گیاهان نقش مهمی دارد. البته میزان استفاده از این گاز باید با توجه به دما، میزان نور خورشید و مرحله رشد گیاه صورت بگیرد تا شرایط بهینه برای تنفس محصولات کشاورزی را فراهم کند.

بررسی تاثیر دی اکسید کربن بر رشد گیاهان

برخلاف تصور رایج، گاز دی‌اکسید کربن همیشه مضر نیست و کاربرد به اندازه آن در گلخانه به ورود جریان هوا در داخل محیط کمک می‌کند و منجر به تنفس راحت‌تر گیاهان تحت کشت می‌شود. از سوی دیگر طبق گفته محققان، این گاز به افزایش رشد گیاهان نیز کمک زیادی می‌کند. امیدواریم این مطلب توانسته باشد به سوالات شما پاسخ کامل و جامع داده باشد.

7 نکته مهم برای خرید چمن مصنوعی

۷ بازديد

چمن مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک جایگزین محبوب برای چمنزارهای طبیعی است؛ زیرا هم مقرون به صرفه بوده و هم از نظر زیبایی جذابیت زیادی دارد. بسیاری از مردم آن را یک سرمایه گذاری خوب می دانند؛ زیرا این محصول می تواند فضا شما را در تمام طول سال جذاب کند و از هزینه های اضافی چمن طبیعی جلوگیری کند. ما در این مقاله نکات مهم برای خرید چمن مصنوعی را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

نکات مهم خرید چمن مصنوعی

نکاتی برای خرید چمن مصنوعی

کیفیت چمن

کیفیت یکی از مهم ترین عوامل در ارزیابی چمن مصنوعی به حساب میاید که چمن مصنوعی با کیفیت بسیار شبیه به چمن طبیعی است و متغیرهایی مانند تراکم، نرم بودن تیغه ها، زهکشی مناسب و غیره بر روی کیفیت چمن تاثیر گذار خواهد بود. چمن های پلی پروپیلن یا پلی آمید و نخ های پلی اتیلن از بهترین مواد برای چمن مصنوعی هستند.

تعمیر و نگهداری چمن مصنوعی

چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی نیاز به مراقبت کمتری دارد. با این حال، نگهداری مرتب از چمن طول عمر آن را افزایش می دهد، پس طبیعتاً نیاز کمتری به تعمیر دارد. همه چمن ها باید کم و بیش به یک شکل مراقبت شوند، برخی از آنها به نگهداری بیشتری نسبت به دیگر چمن مصنوعی ها نیاز دارند که بسته به شرایط آب و هوایی منقطه، چمن مصنوعی خود را انتخاب کنید.

نگهداری چمن مصنوعی

وزن چمن مصنوعی

اگرچه تشخیص این موضوع یک کار تخصصی است، اما پیشنهاد ما برای شما این است، که با افراد با تجربه و مختصص در این کار مشورت کنید، تا بتوانید با به دست آوردن اطلاعات کلی از چمن مصنوعی سبک ترین و سنگین ترین موارد را تشخیص دهید، تا در نهایت خرید خوبی داشته باشید. فرآیند نصب چمن مصنوعی به وزن محصول بستگی دارد، پس هر چه چمن مصنوعی سنگین‌تر باشد، نصب آن نیز سخت‌تر است؛ اما انعطاف پذیری و دوام محصول نیز با وزن چمن مصنوعی ارتباط مستقیم دارد.

رنگ چمن

انتخاب رنگ سلیقه ای است، اما نکته قابل توجه در این است، که هر چه رنگ چمن مصنوعی سبزتر باشد، بهتر است؛ اما در مورد نمونه هایی که زرد و سبز هستند یک اصل مهم وجود دارد، که چمن را بو کنید و اگر فکر می کنید مانند نمونه های دیگر بو می دهد احتمالا مشکلی ندارد وگرنه رنگ و بویی غیر از تازگی خواهد داشت. این بدان معناست که چمن شما کاملاً مرده است و هیچ تفاوتی با فرش موقت ندارد.

ررنگ چمن مصنوعی

سطح ترافیک چمن

نوع چمن مصنوعی مورد نیاز شما به شدت به میزان رفت و آمد محیط بستگی دارد. به عنوان مثال برای بازی فوتبال چمن مصنوعی مناسب به خودش را نیاز دارد؛ اگر اینطور نباشد چمن سریع تحلیل می رود و با خراب شدن آن، راحت تر فرسوده می شود. حتما قبل از خرید چمنزارهای مختلف را مشاهده کنید. این به شما این امکان را می دهد که ترکیب مناسبی از راحتی و دوام را برای نیازهای خود پیدا کنید.

ارتفاع چمن

ارتفاع چمن مصنوعی در سه سطح کوتاه، متوسط و بلند طبقه بندی می شود، که هر ارتفاع مناسب برای مکان خاصی است. نکته مهم این است، که بلندترین ارتفاع چمن لزوماً بهترین گزینه برای یک چمن مصنوعی نخواهد بود. تیغه های بلندتر به دلیل افزایش وزن، به احتمال زیاد به سمت زمین خم می شوند. به عنوان مثال برای محیط باغ با رفت و آمد زیاد تیغه بلند گزینه خوبی نیست؛ زیرا به محیط شما ظاهری غیرجذاب و مسطح می دهد که شما را از انتخاب خود ناراضی می کند. کارشناسان خانه چمن توصیه می کنند ارتفاع چمن از 15-40 میلی متر مناسب است.

ارتفاع چمن مصنوعی

چمن مصنوعی پشتی

اگر می خواهید سال ها از چمن مصنوعی خود لذت ببرید، مهم است که چمن شما دارای پشتی دوگانه باشد. هنگامی که از یک پشتی استفاده می شود، استحکام و پایداری کمتری دارد بنابراین زودتر جمع می شود. یک تکه پشتی، حتی با نصب عالی، ممکن است که باعث شود چمن شما بعد از نصب به زیبایی به نظر نرسد. برای راضی نگه داشتن مشتریان خود می توانید چمن مصنوعی را با پشتی دوگانه ارائه دهید.

قیمت چمن مصنوعی

یکی از موارد مهم که در زمان خرید چمن مصنوعی در نظر گرفته می شود برآورد هزینه ها است. هنگامی که  وب سایت های مختلف را برای خرید چمن مصنوعی مشاهده می کنید عملا با تفاوت های عمده ای در انواع مختلف چمن مصنوعی روبه رو می شوید، دلیل اصلی متغیر بودن در هزینه ها کیفیت چمن است.

خرید چمن مصنوعی

امروزه بسیاری از مردم خرید چمن مصنوعی را برای چمن خود انتخاب می کنند، زیرا نمی خواهند زمان و هزینه خود را صرف حفظ یک باغ با چمن طبیعی کنند. چمن های مصنوعی در کیفیت و مدل های مختلفی اعم از چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی به بازار عرضه می شوند و با توجه به پارامترهایی مانند تراکم، ارتفاع، نوع الیاف، جنس نخ و غیره قیمت های متفاوتی دارند.

10 خاصيت گليسيرين براي صورت: ماده شگفت انگيزي كه فوراً به آن نياز داريد!

۱۲ بازديد

آيا مي دانستيد كه گليسيرين مي تواند بسياري از مشكلات پوستي شما را حل كند؟ آاين ماده يكي از پركاربردترين مواد در صنعت مراقبت از پوست است. در ادامه اين مقاله با ما همراه باشيد تا در مورد گليسيرين و فوايد آن به طور كامل خدمت شما توضيحاتي ارائه دهيم.

گليسيرين چيست؟

 گليسيرين چيست

گليسيرين يك مايع الكلي غير سمي، بي بو و بي رنگ است كه معمولا در چربي هاي حيواني و روغن هاي گياهي يافت مي شود. گليسيرين يك نرم كننده و مرطوب كننده طبيعي است كه پوست شما را هيدراته، نرم و لطيف نگه مي دارد. همچنين از پوست شما در برابر عوامل مضر محيطي محافظت مي كند و در عين حال بافت آن را بهبود مي بخشد.

همچنين انواع مشكلات پوستي، از خشكي پوست گرفته تا بهبود زخم و علائم حساسيت پوستي، را درمان مي كند.

فوايد استفاده از گليسيرين روي صورت

به گفته متخصصان پوست، گليسيرين يك مرطوب كننده بسيار موثر است كه پوست شما را براي مدت طولاني هيدراته نگه مي دارد. اين ماده غير حساسيت زا، مقرون به صرفه و به طور طبيعي از منابع گياهي به دست مي آيد. بنابراين، آن را در محصولات فرموله شده براي نوزادان، پوست هاي سالخورده، خشك، چرب و همچنين حساس خواهيد يافت.

برخي از مزايايي كه گليسيرين براي پوست شما ارائه مي دهد عبارتند از:

1.       مرطوب كننده پوست

استفاده از گليسيرين مي تواند سطح رطوبت پوست را بهبود بخشد. رطوبت را از محيط جذب مي كند و آن را در پوست شما محبوس مي كند تا آن را سالم، نرم و هيدراته نشان دهد.

2.       محافظت از پوست

گليسيرين از پوست در برابر عوامل تحريك كننده و آلاينده هاي خارجي محافظت مي كند. همچنين به افزايش گردش سلولي كمك مي كند كه نقش كليدي در بهبود زخم ها دارد.

3.       داراي خاصيت ضد پيري

گليسيرين مي تواند روند پيري پوست شما را كند كرده و آن را براي مدت طولاني تري سفت و بدون چين و چروك نگه دارد.

4.       كمك به درمان اگزما و درماتيت آتوپيك

خواص مرطوب كنندگي و آبرساني گليسيرين به تسكين پوست خشك كمك مي كند. تحقيقات نشان مي دهد كه كرم هاي حاوي گليسيرين مي توانند اگزما و درماتيت آتوپيك را درمان كنند.

5.       ترميم سد پوستي

گليسيرين، زماني كه همراه با اسيد هيالورونيك استفاده مي شود، به عنوان يك مانع ترميم كننده و محافظت كننده پوست عمل مي كند.

6.       ايجاد اثر آرام بخش روي پوست

اگر پوست حساسي داريد، گليسيرين گياهي مي تواند انتخاب ايده آلي باشد. براي پوست هاي حساس ملايم است و به كاهش ناراحتي موقت پوست كمك مي كند.

7.       جلوگيري از آكنه

به غير از خاصيت مرطوب كنندگي و آبرساني قوي، گليسيرين فاقد روغن و همچنين غير كومدون زا است. به همين دليل است كه يك مرطوب كننده عالي براي پوست هاي چرب و مستعد آكنه است. علاوه بر تسكين آكنه موجود، به جلوگيري از مسدود شدن منافذ كمك مي كند تا از گسترش بيشتر آن جلوگيري كند.

8.       تشكيل يك لايه محافظ

يكي از شگفت انگيزترين فوايد استفاده از گليسيرين روي صورت اين است كه با تشكيل يك لايه محافظ به ضخيم شدن لايه اپيدرم پوست شما كمك نموده و ضمن محافظت از آن در برابر عوامل مضر محيطي، مانع از دست رفتن رطوبت پوست مي شود.

9.       ضدافتاب ملايم

گليسيرين به عنوان يك مانع در برابر اشعه هاي مضر خورشيد و آلاينده هاي محيطي عمل مي كند، از اين رو مي تواند به عنوان يك ضد آفتاب ملايم استفاده شود. اگر قبلاً برنزه شده ايد، مي توانيد از اين ماده براي بازيابي رنگ اوليه پوست خود استفاده كنيد. گليسيرين با از بين بردن ناخالصي هاي مسدود شده در منافذ، نسبت به روشن كردن رنگ پوست شما اقدام مي كند.

10. از بين بردن سلول هاي مرده پوست

گليسيرين سلول هاي مرده پوست را با تجزيه پروتئين هاي موجود در آن ها از روي پوست پاك مي كند. به اين ترتيب به توليد سلول هاي جديد پوست كمك مي كند، بنابراين پوستي شفاف و سالم به شما مي دهد.

 

سخن پاياني

صابون گليسيرين

در اين مقاله به بررسي 10 خاصيت گليسيرين براي پوست پرداختيم. اگرچه اين خواص براي گليسيرين، آن را به انتخابي مناسب براي مراقبت از پوست تبديل كرده است، با اين حال به ياد داشته باشيد كه حتما بايد از گليسيرين باكيفيت استفاده نماييد تا به بهترين نتيجه مطلوب خود دست يابيد. شركت پاكسان در كنار ليست محصولات خود، بخشي از مواد صنعتي مورد نياز صنعت شوينده را نيز ارائه مي دهد. خوب است بدانيد كه از اين ماده شيميايي در توليد اغلب محصولات آرايشي و بهداشتي استفاده شده است. انواع صابون، لوسيون، لوازم آرايشي و ... از جمله مواردي هستند كه در تركيبات خود گليسيرين را جاي داده اند.

منبع فارسي: https://www.paxanco.com/all-about-glycerin/

منبع انگليسي: https://skinkraft.com/blogs/articles/glycerin-for-face


هولوگرام جعلي: رويا يا واقعيت؟

۹ بازديد

در دنياي امروز كه بسياري از محصولات برند هاي معروف با خطر جعل و كلاهبرداري مواجه هستند، استفاده از برچسب هاي هولوگرامي راهي مطمئن براي جلوگيري از جعل اسناد و كالا هاست و به هيچ وجه نميتوان هولوگرام جعلي ساخت. به عنوان مثال بنده اخيرا براي دريافت سند به يكي از نمايندگي هاي كوير موتور مراجعه كردم و هنگام صدور سند رسمي، يك هولوگرام سه بعدي بر اساس برند كوير موتور روي سند زده شد.

هولوگرام چيست؟

هولوگرام جعلي

ليبل هولوگرام يكي از برچسب هاي امنيتي است كه با استفاده از تكنولوژي چاپ ليزري، تخلخل تصاوير و كد ها ساخته ميشود. اين فاكتور ها عملا هولوگرام را ضد جعل مي كنند و باعث بي ميلي جاعلان نسبت به محصول برند مدنظر ميشود.

ليبل هولوگرام را نميتوان جعل و كپي كرد، چرا كه اولا تكنولوژي ساخت آن نياز به دانش فني ليزري بسيار پيچيده اي دارد، ثانيا هزينه ساخت هولوگرام براي جاعلان به نحوي است كه از كپي برداري صرفه نظر ميكنند.

براي مشاهده دلايلي كه باعث ميشود ساخت هولوگرام جعلي بسيار سخت و عملا غيرممكن باشد، به مقالات زير مراجعه كنيد: